패턴영어

 

Will you be okay if I + 동사?

내가 ~해도 괜찮겠니?


Will you be okay if I join?  
내가 합류해도 괜찮겠니?

Will you be okay if I watch? 
내가 지켜봐도
 괜찮겠니?

패턴영어

패턴영어 회화

Will you be okay if I cancel? 
내가 취소해도 괜찮겠니?

Will you be okay if I switch? 
내가 바꿔도 괜찮겠니?

Will you be okay if I say something? 
내가 뭔가 말해도 괜찮겠니?

 

패턴영어회화

A: Will you be okay if I cancel?
A: 내가 취소해도 괜찮겠니?


B: Yes. I'll just never, ever invite you again.
B: 응. 앞으론 절대 널 초대하지 않을 거야.


A: You've got a scary definition of the word "okay".
A: ‘괜찮다’는 말에 참 무서운 의미를 담는구나.

                

* 대화 속 표현 정리

* Will you be okay? : 너 괜찮겠니?

* I'll just never, ever invite you again. : 앞으론 절대 널 초대하지 않을 거야.

* You've got a scary definition of the word "okay". : “괜찮다”는 말에 참 무서운 의미를 담는구나.