패턴영어

 

How would I know when he + 동사?     
그가 언제 ~하는지 어떻게 알아?


How would I know when he eats? 
그가 언제 먹는지 내가 어떻게 알아?

How would I know when he sleeps? 
그가 언제 자는지 내가 어떻게 알아?

How would I know when he works? 
그가 언제 일하는지 내가 어떻게 알아?

How would I know when he leaves? 
그가 언제 떠나는지 내가 어떻게 알아?

How would I know when he returns? 
그가 언제 돌아오는지 내가 어떻게 알아?

 

패턴영어회화

A: What time does Sam turn in at night?
A: 샘은 밤에 몇 시쯤 잠드니?


B: How would I know when he sleeps?
B: 걔가 언제 자는지 내가 어떻게 알아.


A: I thought he may have mentioned it.
A: 난 그가 취침 시간을 말한 줄 알았지

 

* 대화 속 영어 표현 정리

* What time does Sam turn at night? : 샘은 밤에 몇 시쯤 잠드니?
* How would I know when he sleep? : 그가 언제 자는지 내가 어떻게 알아?
* He may have mentioned it. : 그가 아마 그거 말했을 거야.