Pattern Talk

Please don't mind if I + 동사.
내가 ~해도 신경 쓰지 마.   


Please don't mind if I ask.
내가 질문해도 신경 쓰지 마.

 

Please don't mind if I skip.
내가 건너뛰어도 신경 쓰지 마.

 

Please don't mind if I help.
내가 돕는 거 신경 쓰지 마.

 

Please don't mind if I leave.
내가 떠나도 신경 쓰지 마.

 

Please don't mind if I switch.
내가 바꿔도 신경 쓰지 마.

 

Role Play

A: Please don't mind if I ask. How old are you?
질문해도 신경 쓰지 마세요. 나이가 어떻게 되세요?


B: I don't mind. Also, I won't answer that. 

신경 안 써요. 그리고 대답 안 할 거예요.  


A: I was wrong to ask. Forgive me. 
질문한 게 잘못이었어요. 용서해 줘요.