5분 패턴영어 회화

What does it matter if I + 동사?      
내가 ~한다 한들 무슨 상관이야?

 

What does it matter if I skip? 
내가 건너뛴다한들 무슨 상관이야?

What does it matter if I know? 
내가 안다
한들 무슨 상관이야?

What does it matter if I flounder? 
내가 서투르게
한들 무슨 상관이야?

What does it matter if I speak up? 
내가 큰소리로 말한다한들 무슨 상관이야?

What does it matter if I turn them down? 
내가 그들을 거절한다한들 무슨 상관이야?

 

Role Play
A: I'm sorry, but that's confidential information.
A: 미안하지만, 그건 말할 수 없는 일이야.

B: What does it matter if I know?
B: 내가 아는 게 무슨 대수야?

A: It just does me no good if everybody finds out.
A: 모두가 알면 내게 좋을 게 하나도 없거든.

 

* 대화 속 영어 표현 정리
* That's confidential information. : 그건 기밀 정보야.
* It just does me no good. : 내게 좋을 게 하나도 없어.
* if everybody finds out. : 모두가 알면

4주 완성 패턴 영어, 5분패턴영어, 굿모닝팝스, 일일 패턴영어, 초간단패턴영어, 패턴 영어회화, 패턴영어, 패턴영어24시, 핵심패턴 영어회화

5분 패턴영어 안드로이드 어플 설치 바로가기