패턴영어

That's not what I want to + 동사 원형.      
그건 내가 ~하고 싶은 게 아니야.

That's not what I want to eat. 
그건 내가 먹고 싶은 게 아니야.

That's not what I want to hear. 
그건 내가 듣고 
 싶은 게 아니야.

That's not what I want to imagine. 
그건 내가 상상하고 싶은 게 아니야.

That's not what I want to work on. 
그건 내가 작업하고 싶은 게 아니야.

That's not what I want to give you. 
그건 내가 네게 주고 싶은 게 아니야.

 

패턴영어회화
A: If traffic is in a snarl, we might be up to hour late.
A: 교통 상황이 안 좋으면, 한 시간 정도까지 늦을지도 몰라.

B: That's not what I want imagine.
B: 그런 상상은 하고 싶지 않은데.

A: Hope for the best, but prepare for the worst.
A: 잘되기를 바라되, 최악의 경우는 대비해야지.

   

* 대화 속 영어 표현정리
* We might be up to an hour late. : 한 시간 늦을지도 모른다.
* Hope for the best, but prepare for the worst. : 최고를 기대하지만, 최악의 경우도 대비하자고