패턴영어회화

By when should I + 동사원형?      
언제까지 내가 ~을 해야 할까?

By when should I tie the knot?
언제까지 내가 결혼 해야 할까?

By when should I 
get this done?
언제까지 내가 이걸 끝내야 할까?

By when should I get my license?
언제까지 내가 면허증을 따야 할까?

 


By when should I turn off the stove?
언제까지 내가 스토브를 꺼야 할까?

By when should I make my decision?
언제까지 내가 결정을 내려야 할까?
 

패턴영어

A: If you watch the meat, I'll prepare dessert.
A: 네가 고기를 좀 보면, 나는 후식을 준비할게.

B: Deal. By when should I turn off the stove?
B: 좋아. 언제쯤 스토브를 꺼야 해?

A: Let it cook until almost all the pink is gone.
A: 핏빛이 모두 없어질 때가지 익히면 돼.

 

* 대화 속 영어 표현 정리
* If you watch the meat, I'll prepare dessert. : 네가 고기좀 보면, 나는 후식을 준비할게.
* Deal. : 좋아, 알았다고.
* By when should I turn off the stove? : 스토브를 언제쯤 꺼야 해?
* Let it cook until almost all the pink is gone. : 핏빛이 모두 없어질 때까지 익혀.