굿모닝팝스 2015.01.22

일반영어/굿모닝팝스 2015. 1. 22. 10:25 Posted by chanyi


gmp_20150122.zip

<Screen English 속 오늘의 표현>

How did you manage to access all this information?

/Where did you get this information?

/How did you know all of this?

-> 이 모든 정보에 어떻게 접근할 수 있었죠?


<Screen English 속 Words & Phrases>

. manage 해내다, 감당하다

. How did you manage? 어떻게 했죠?

. information 정보

. all this information 이 모든 정보에 접근하다

. electrical impulse 전기자극

. cell 세포

. Every cell know and talk. 모든 세포들이 알고 말을 해.

. to every other cell 다른 모든 세포에게


<Screen English 속 대화 내용>

Professor: How did you manage to access all this information?

이 모든 정보에 어떻게 접근할 수 있었죠?

Lucy: Electrical impulses.

전기 자극으로요.

Every cell knows and talks to every other cell.

모든 세포들은 서로를 알고, 서로 소통해요.


<Pop’s English 속 오늘의 표현>

I’m bound to keep on riding.

-> 난 계속 차를 타고 달릴 거예요.

Well, I’ve got to run to keep from hiding,

난 숨지 않기 위해 달려야 해요.

And I’m bound to keep on riding,

계속 차를 타고 달릴 거예요.

And I’ve got one more silver dollar,

내겐 1달러짜리 은화가 하나 더 남아 있어요.

But I’m not gonna let them catch me, no.

그들이 날 붙잡게 내버려 두진 않을 거예요.

Not gonna let ‘em catch the Midnight Rider.

미드나잇 라이더를 붙잡게 내버려 두진 않을 거예요.


<KISS English> 

패턴영어회화

That’s why I + A + to + B.

그게 바로 내가 B를 A하는 이유야.


<Step 1>

그게 바로 내가 필라테스를 실제 해보고 싶은 이유야.

That’s why I want to practice Pilates.


그게 바로 내가 러시아어를 배워야만 하는 이유야.

That’s why I need to learn Russian.


그게 바로 내가 내가 텍사스로 옮겨야만 하는 이유야.

That’s why I have to relocate to Texas.


그게 바로 내가 일을 바로 잡아야만 하는 이유야.

That’s why I have got to make amends.


그게 바로 내가 파는 것 외엔 달리 방법이 없는 이유야.

That’s why I have no choice but to sell.


그게 바로 내가 너의 지혜를 빌리고 싶은 이유야.

That’s why I hope to pick your brain.


그게 바로 내가 약속 일정을 잡고 싶은 이유야.

That’s why I would like to schedule an appointment.


그게 바로 내가 나중에 마음의 결정을 하려는 이유야.

That’s why I intend to make my mind up later.


<Step 2>

Dialogue 1

A: It’s too cold to exercise outside.

밖에서 운동하기에는 너무 추워.

B: That’s why I want to practice Pilates.

그래서 내가 필라테스를 직접 해보고 싶은 거야.


Dialogue 2

A: Bill’s sorry about what happened.

빌이 일어난 일에 대해서 미안해 하던데.


B: That’s why I have got to make amends.

그게 바로 내가 일을 바로 잡아야만 하는 이유야.


Dialogue 3

A: There’s no rush.

서두를 것 없어.


B: That’s why I intend to make my mind up later.

그게 바로 내가 나중에 마음의 결정을 하려는 이유야.

5분 패턴영어 안드로이드

돌발 Pop Quiz!

Today’s question is in Screen English.

It’s easy and useful word.

That means the smallest part of a living things

 that can exit independently.

It starts with letter “c”

What’s this?

I guess the answer is “cell”. 


청취자 질문 영어 표현!

올해가 양의 해지?

->  Is this the year of the sheep?