굿모닝팝스 2013.07.23

일반영어/굿모닝팝스 2013. 7. 25. 19:19 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

There must be something.    분명 뭔가가 있을 거예요.

I've found the love of my life.    내 인생의 사랑을 찾았어요.

Though I disbelieve, I'll listen.    비록 내가 믿지는 않지만, 듣기는 할게.

All the same, I suspect him.    그럼에도 불구하고, 나는 그를 의심해.

 

2). SCREEN ENGLISH

There must be something.      분명 뭔가가 있을 거예요.

-      There must be something.

        Something we haven't though of.

        Something that we're not the seeing.

        Something we're just on the verge of.

-      Glinda. You need a real wizard.

        Better yet, a general.

-      But you're all I have.

-      분명 뭔가가 있을 거예요.

       우리가 생각해 내지 못한 그 뭔가가.

       우리가 보지 못하고 있는 그 뭔가가.

        우리가 알아내기 직전에 있는 그 뭔가가.

-      글린다. 당신에겐 진짜 마법사가 필요해요.

        이왕이면 보편적인 마법사.

-      하지만 나에겐 당신밖에 없잖아요.

Vocabulary

* on the verge of    ~의 직전에, 막 ~하려고 하는

Scientists are on the verge of a new discovery.

과학자들이 새로운 발견을 눈앞에 두고 있어.

* better yet    ~하는 게 더 낫다

I'll have a hot dog; better yet, a chili dog.

핫도그를 먹을게, 이왕이면 칠리도그로 할게.

* general    일반적인, 보편적인

 

3). POPS ENGLISH

I've found the love of my life.      내 인생의 사랑을 찾았어요.

I've discovered my soul mate.      내 운명의 사랑을 찾았어.

I was afraid to open my eyes.

Don't even know how many tears that I've cried.

Now that I've found the love of life.

I don't get down, down, down, down, down.

눈을 뜨는 게 두려웠었죠.

얼마나 많은 눈물을 흘렸는지 모르겠어요.

이제야 내 인생의 사랑을 찾았어요.

이젠 우울하지 않아요. 우울하지 않아요.

 

4). TALK PLAY LEARN

Though I disbelieve, I'll listen.      비록 내가 믿지는 않지만, 듣기는 할게.

 

Pattern Talk

Though + 동사(1), I'll + 동사(2).      
비록 내가 ~하지만, ...할게.

 

Though I like pizza,I'll pass. 
비록 내가 피자를 좋아하지만, 사양할게.

Though I disbelieve,I'll listen.  
비록 내가 믿지는 않지만, 듣기는 할게.

Though I hate traffic,I'll drive.  
비록 내가 교통 체증을 싫어하지만, 운전은 할게. 

Though I need a break,I'll work. 
비록 내가 휴식이 필요하지만, 일은 할게. 

Though I worry,
I'll take a chance. 
비록 내가 걱정은 하지만, 도전은 해 볼게.

 

Role Play

A: I messed up. Will you give me a chance to explain?
A: 내가 망쳤어. 어찌 된 일인지 설명할 수 있게 해줄래?

B: Say what you want. Though I disbelieve, I'll listen.
B: 하고 싶은 말을 해. 비록 내가 믿지는 않지만, 듣기는 할게.

A: I made a terrible lapse in judgment.
A: 끔찍한 판단 착오를 저질렀어.

 

* 대화 속 영어 표현 정리

* I messed up. : 내가 망쳤어.

* Will you give me a chance to explain? : 어찌된 일인지 설명할 수 있게 해줄래?

* Say what you want. : 하고 싶은 말 해.

* Though I disbelieve, I'll listen. : 비록 내가 믿지는 않지만, 듣기는 할게.

* I made a terrible lapse in judgment. : 말도 안 되는 판단상의 공백이 있었어.

 

Learn More

그럼에도 불구하고      힌트   just the same    그럼에도 불구하고

A  Terry has an alibi.

B  All the same, I suspect him.

A  테리에겐 알리바이가 있던데.

B  그럼에도 불구하고, 나는 그를 의심해.