00:00/04:06

 
1) Pattern Talk

The best thing I could do was to + 동사원형. 
내가 할 수 있는 최선의 일은 ~였어.

The best thing I could do was to invest. 
내가 할 수 있는 최선의 일은 투자였어.

The best thing I could do was to apologize

내가 할 수 있는 최선의 일은 사과였어.

The best thing I could do was to zip my lip.
내가 할 수 있는 최선의 일은 입을 다무는 거였어.

The best thing I could do was to join a gym.
내가 할 수 있는 최선의 일은 헬스에 등록하는 거였어.

The best thing I could do was to get a lawyer.
내가 할 수 있는 최선의 일은 변호사를 구하는 거였어.


2) Role Play

A : Terry is mad at you.
테리가 너한테 화났어.

B : I know. 
The best thing I could do was to apologize. 
알아. 내가 할 수 있는 최선의 일은 사과였어.

A : Get him a nice gift.
근사한 선물이라도 하나 사 줘.

출처: kbs굿모닝팝스