1) Pattern Talk

     


How much should I pay?      
내가 얼마나 내면 돼?


How much should I put in?   
내가 얼마나 집어넣으면(투자하면) 돼?


How much should I get for you?  
내가 얼마나 갖다주면 돼?


How much should I tell your friend? 
내가 얼마라고 친구한테 말해줘야 하는데?


How much should I forgive and forget?  
내가 얼마나 깨끗이 잊어야 되는데?

 


2) Role play
A: Buy me some fruits, please  
 
나 과일 좀 사다 줘


B: How much should I get for you?  
 
내가 얼마나 가져다 줘야 하는데?


A: Just a little of this and a little of that 
 
이것 저것 조금씩 섞어서