1) Pattern Talk


You're the most + 형용사 + person I've ever met.
넌 내가 만난 사람 중에 가장 ~한 사람이야.

You've the most honest person I've ever met.
넌 내가 만난 사람 중에 가장 정직한 사람이야.

You've the most helpful person I've ever met.
넌 내가 만난 사람 중에 가장 도움이 되는 사람이야.

You've the most clever person I've ever met.
넌 내가 만난 사람 중에 가장 현명한 사람이야.

You've the most attractive person I've ever met.
넌 내가 만난 사람 중에 가장 매력적인 사람이야.

You've the most powerful person I've ever met.
넌 내가 만난 사람 중에 가장 영향력 있는 사람이야.


  2) Role Play

A : Call me if you need me.
필요하면 전화해.

B : You are the most helpful person I've ever met.
넌 내가 만난 사람 중에 가장 도움이 되는 사람이야.

A : I do what I can.
내가 할 수 있는 건 해.